Idag...

Imorgon ska vi lämna in bilen. Termostaten har gått sönder så det känns tryggast att byta den även om vi skulle sälja bilen. Jag har en känsla av att det snart dyker upp fler fel på bilen för när det har börjat så brukar det fortsättta.
Och inte bara det, kaffebryggaren gick sönder också. Så nu kokar vi vatten och häller i det i ett kaffefilter och låter det rinna ner i kannan. Vi får väl invenstera en ny men jag vill gärna ha en liknande som vi har nu.
Den vi har (hade) rinner kaffet ner direkt i en termos. Det är jättebra när man bjuder på en kaffetår, så slipper man hälla upp det i en termos. Något jag kan rekommendera er. Den är förstårs lite dyrare.

Det verkar som dotterns boende på Lidingö börja lösa sig inför hösten och friidrottsgymnasiet.
En mamma med sin 18 åriga dotter har två lediga rum att hyra ut. De är en till tjej från gymnasiet som också troligtvis kommer att bo där.
Jag har pratat med dom och det verkar riktigt bra. Sen är det priset, vi är som sagt vad inga höginkomsttagare men med Saras pappas hjälp och inackorderingbidrag så ska det nog lösa sig.

För mig känns det ett stort steg att hon ska flytta till Lidingö. Men det är nog bra och lärorikt för henne.
Någon gång så måste man ju klippa navelsträngen. Det har jag ju gjort med stora dottern.

Fortsätt att njuta av sommaren


Kommentarer
Camilla

Kan förstå att det känns men som sagt men måste klippa navelsträngen någon gång ;)

Sv: Jo...det är hur skönt som helst. Ingen sveda alls.

Kram!

Skrivet 2010-06-02 kl. 20:16:37
URL: http://cammo69.blogspot.com
Susanne P

Ja, när ska en mamma sluta oroa sig?

Aldrig, det blir bara värre & värre med åren. Trots att man uppfostrat dem till att vara självständiga individer....

Men så är livet!

Kram & det blir nog jättebra med din dotters boende!

Skrivet 2010-06-02 kl. 21:34:37
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Malin

Usch jag kommer att få det jättejobbigt när det är dags att klippa navelsträngen :(



Jag är en alldeles för hönsig, orolig o curlande förälder..



Kram

Skrivet 2010-06-02 kl. 23:33:53
URL: http://malkins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0