Storvinst....

Jag har ju glömt att säga grattis till Skåne och den som vann 214 miljoner på lotto. GRATTIS!
Jag vet inte om de fått tag i din lycklige än. Han/hon kanske är i chocktillstånd.

Det är mycket pengar att ta hand om. Det är nästan så att man tycker att det är för mycket. Men jag skulle absolut inte tacka nej om det var jag som var den lyckliga vinnaren. Men hur skulle mitt liv se ut med 214 miljoner på kontot?

För det första så skulle jag vara anonym. Men hur länge klarar man det??
Jag tror det är omöjlig att vara helt anonym. Det räcker med att berätta till en så är snacket i gång.

Jag skulle gå raka vägen och säga upp mig. Men ändå sen så skulle jag försöka hitta något som jag kunde sysselsätta mig med i veckorna. För det är nog viktigt att behålla det sociala.

Sen skulle jag bygga en villa och ta hjälp av en arktitekt och en designer. De skulle få hjälpa mig men jag skulle naturligtvis vara med och ta besluten.  Jag är inget bra på inredning och sånt.

Och så skulle jag se till att mina barn fick det bra och även mina föräldrar.
Resa har jag aldrig varit intresserad av så varför skulle jag bli det. Flygrädslan tror jag inte försvinner av pengarna. Men en ny bil skulle inte vara så dumt eller två.

Vad skulle ni göra om ni vann en stor summa pengar??

Jag tycker det är lite kul att leka med tanken. Men chansen är inte så stor att man vinner den stora summan.
Men det är himla kul att det finns dom som gör det.

Men jag kanske inte ska klaga för jag har vunnit 100 000 kr två gånger och både på tialotter. Det borde vara omöjligt att vinna två gånger men jag har lyckats fast med några år emellan förstårs.

Och vad gjorde jag med pengarna?
Jo, betalde in billånet. Köpte möbler utan att titta så noga på prislappen. En fondportfölj.
Så hade vi råd att hyra stugor på semestern.

Har ni vunnit något?








Kommentarer
SOFFIEPROPP

nej inte va det jag som vann;(

jag skulle med säga upp mej,trygga barnens framtid betala csn.lånet sen skulle jag resa jorden runt å bara leva gott,kanske ett litet hus .

tur man kan drömma lite,

kram

Skrivet 2010-03-29 kl. 19:29:20
URL: http://soffie69.blogg.se/
Camilla

Oj,vilken tur du verkar att ha.

Jag har aldrig vunnit någon större summa.

50 kronor på en triss någon gång.

Gubben vann 1000 kronor på en rese lott.

Vingresor.

Vi sålde det för 800.

Det är allt vi vunnit.

Vem behöver pengar när man har kärlek ;)

Ha det bra och kram på dig!

Skrivet 2010-03-29 kl. 19:35:16
URL: http://cammo69.blogspot.com
Susanne P

Brukar aldrig vinna på lotter men å andra sidan måste man köpa sådana också...

Kram

Skrivet 2010-03-29 kl. 20:02:01
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Ingrid ♥

Resa, ny bil och ett nytt hus.

barnen hade fått en bra slant.

Det hade jag börjat med om jag hade vunnit så mycket pengar .... men det är ingen risk ... jag har ingen sådan tur.

Kram Ingrid

Skrivet 2010-03-29 kl. 20:11:19
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
marie

oh, ja.....jag har vunnit på triss.....

100 kr. Yippie!! Köpte då 4 nya lotter för att få storvinsten, men NEJ!!



Om jag vann mycket pengar skulle jag satsa på mina barn, jag skulle hjälpa dom att förverkliga sina drömmar och trygga deras framtid.

Jag skulle självklart ge mej ut på resa,för resa är det bästa jag vet.Finns många länder o ställen jag vill uptäcka.

Jag skulle bjuda med mej min mamma till mitt underbara thailand och visa henne mitt paradis på jorden. Jag skulle hjälpa mina vänner i Thailand till ett tryggare liv. Jag skulle skänka en del till jordens behövande barn.

Jag skulle försöka leva mitt liv så vanligt som möjligt men unna mej härliga UPPLEVELSER!

Ja, drömma kan man........



Rökelse ger mej frid och lugn. Du borde prova. Många tycker det doftar ljuvligt men många tycker det är en hemsk lukt...Finns olika dofter som ger olika energier.

När vi är i Thailand besöker jag alltid tempel och tändr rökelse. Den upplevelsen ger mej frid o kropp o själ.



Må så gott! Kram



Skrivet 2010-03-30 kl. 09:14:26
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
ingrid

Inte illa vunnit så mycket och dessutom två gånger!!

Har en jobbarkompis som vann 10 miljoner på postkod men hon är ungefär samma människa utåt. sen har de väl naturligtvis tryggat barnens uppväxt, rest och har ny bil och hus.

Unnar dem som vinner men köper allt för sällan själv så kan inte säga att jag är avundsjuk heller.

Skrivet 2010-03-30 kl. 15:14:51
URL: http://farmoringrids.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0