Flytta hem igen...

Rätta namnet på fuchsian som var en av frågorna på tipspromenaden i söndags, den heter E U-fuchsian.
Så nu kan ni det..

Igår vad jag och spelade innebandy igen. Det var lika roligt den här gången och jag ser fram emot nästa tisdag.

Som ni säkert vet så har ju Sara flyttat till Lidingö efter att ha hon kommit in på Friidrottsgymnasiet.
Men allt blir inte som man hoppats på. Det är tufft att flytta hemifrån och åka ifrån sina vänner.
Så nu vill hon flytta hem igen. Och vad ska man säga som förälder.
Det är hennes val men hon bör veta att man kan inte ångra sig igen.

Jag ska väl inte säga att jag är besviken men med allt detta styr och oro inför flytten så måste jag jag i alla fall få sucka lite. Och jag sa faktiskt nej från början men efter allt tjat så tyckte jag att hon skulle få en chans.

Är man bara 16 år så vet man inte jämt innebörden med allt här i livet.  De har nyss släppts ut i vuxenlivet och har mycket att lära och ska skaffa sig massor med livserfarenheter.

Det är bara att hoppas på att det finns en ledig skolbänk på gymnasiet här i våran kommun.
Hon har själv ringt och hört sig för. De skulle kolla upp om det fanns möjlighet för henne att hoppa in någonstans.

Ha de

Kommentarer
Malin

Det är ju precis som du säger, de är unga och vet inte riktigt vad allt innebär. Jag håller tummarna att det löser sig för henne med en plats på gymnasiet hemmavid (det gör det säkert).



Bra att hon får fixa o ordna lite själv det är lärorikt.



Kram

Skrivet 2010-10-13 kl. 20:46:21
URL: http://malkins.blogg.se/
soffie

va svårt för din dotter hoppas nu hon får en plats på ett gymnasium som passar henne i er kommun.

kram

Skrivet 2010-10-13 kl. 22:24:05
URL: http://soffie69.blogg.se/
Susanne P

Det är inte lätt!

Hoppas att det löser sig.

Kram

Skrivet 2010-10-13 kl. 22:40:44
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Camilla

Dom inser inte hur bra dom har det hemma, fören dom provat att flyttat hemifrån.

Jag tycker att hon gjorde rätt.

Nu vet hon att borta är bra men hemma är bäst! :)

Hoppas att hon får en plats på ett gymnasium som passar henne i er kommun.

Kram på dig!

Skrivet 2010-10-14 kl. 08:06:29
URL: http://cammo69.blogspot.com
Ingrid

Trivs de inte ska de inte tvinga sig då blir inget bra, och precis som du säger hon är bara 16 år kan tala om att vår äldste son "gav upp" universitetet i Linköping (30 mil bort) efter ett halvår p.g.a hemlängtan då var han ändå 20!! Det är en stor skillnad att plötsligt klara sig själv med allt ansvar och den praktiska biten. Men erfarenheten av här månaderna har hon ALLTID med sig och har gett henne en livserfarenhet som få har i den åldern!! Inget ni ska ångra! Kram

Skrivet 2010-10-14 kl. 09:05:29
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
marie

Det är inte lätt att vara ung....Hoppas hon får en plats på gymnasiet hemma.

Våran son stortrivs i Göteborg. Skönt!

Nu ska jag hjälpa stora dottern att fixa, hon får sin efterlängtade lägenhet idag.

Trevlig helg! Kram

Skrivet 2010-10-15 kl. 09:55:40
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0