Här är jag igen...

Här är jag igen efter en liten bloggpaus.

Just nu mår jag bra och jag hoppas att jag kommer att göra det nu. Man vet aldrig, för visst är jag fortfarande ganska känslig. Det behövs inte mycket för att jag ska bli stressad och orolig.

Det första som hända när jag kom tillbaka till jobbet för två veckor sedan var att min arbetsgivare ville ha ett läkarintyg av mig. Jag hade alltså bara varit hemma fyra hela arbetsdagar. Och med en gång så blev jag förstårs stressad och irriterad. Jag fick även höra av en kollega att min arbetgivare öppet på ett möte hade sagt om mig att "det var ju väldigt smart av Lena att gå upp i heltid och sen sjukskriva mig"
(De hade tydligen glömt bort att det var de som beordrat övetid)

När jag sen satt hemma och grubblade över detta läkarintyg så blev jag förbannad och tänkte; Nää de ska FAN inte få som dom vill, de får lov att hålla sig till lagar och regler.
Så dagen efter gick jag in och talade om att om de vill ha läkarintyg av mig från första dagen så ska jag ha ett skriftligt papper från facket, försäkringskassan och arbetsgivaren på det.
Helt plötsligt behövdes inget läkarintyg.
Man mår ju inte speciellt bra av att hålla på med sådant. Och det handlar inte om att jag har varit borta mycket, för det här var min tredje gång under detta år som jag varit sjuk. Och alla gånger av olika andledningar.
Nog om detta.

Den här veckan är det bara fyra arbetsdagar. På fredag fyller min sambo 50 år och då drar vi till annana ort över helgen utan barn.

Ha de och stressa inte för mycket så här i juletider.


Kommentarer
Ninni

Usch sicken chef du har=(



Men tur du stod på dig..även om du inte hade behövt det.

Det är ju fasen att man inte ska få vara sjuk utan alltid ha dåligt samvete.



Hoppas nu du får en fin dag..kram

Skrivet 2011-11-28 kl. 08:07:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Malin

Var det inte dessutom så att de begärde att du skulle börja arbeta heltid igen. Bara det kan ju stressa en om man har svårt att få ihop vardagen.



Var inte ledsen, tänk så här att du var klok som stannade hemma när det behövdes för varken du eller arbetsgivaren tjänar på att du går in i väggen.



Kram ♥

Skrivet 2011-11-28 kl. 10:45:48
URL: http://malkins.blogg.se/
soffie

:( usch va dålig chef du har stackars dej ,så får han ju verkligen inte göra, hoppas du kan må bra nu och orkar det massor av kramar till dej min goa bloggvän!

Skrivet 2011-11-28 kl. 19:33:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Ingrid

Trist med dåligt stöttande arbetsledare!! Men har ju förstått det på dig innan.. Kram och skönt du mår bättre!

Skrivet 2011-11-29 kl. 19:23:44
URL: http://farmoringrids.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0