Inget spa..

Det är mycket just nu. Jag håller på att vänja mig vid att jobba heltid. Tyvärr så är det kaos på jobbet vilket innebär att det har blivit övertid också. Men nu får man nog säga ifrån ett tag tills man vant sig med 8 timmars arbetsdag.

Det som har gjort mig mest besviken är att jag aldrig kom iväg på SPA förra helgen. Jag har haft och har fortfarande ibland hjärtklappningar på nätterna. Ibland är det så mycket att jag tror jag ska dö. Så himla obehagligt. Och natten innan jag skulle åka på SPA så var jag yr även om jag låg helt still i sängen.
Därför bestämde jag mig för att inte åka. Jag vet inte hur kroppen skulle  reagera på behandlingarna på SPA.

Jag var och tog ett EKG på min vårdcentral och det såg normalt ut. Jag ska tillbaka till läkaren på tisdag för att försöka reda ut mina hjärtklappningar. Jag misstänker att det ligger stress bakom allt. Jag har en oro i kroppen som är svårt att göra sig av med. Det vore inte så dumt att få något avslappnande så jag lugnar ner mig lite.

När jag ändå ska dit tänkte jag ta upp lite andra skavanker också. Mina hemska fula åderbråck på benen som jag har haft i över 20 år. De besvärar mig mer och mer nu,   t o m runt fötterna är jag blå och knölig. För många år sedan var jag på Kärlkirurgiska mottagningen men fick ingen hjälp då eftersom jag inte hade bensår. Nu hoppas jag på en ny remiss dit. Jag är så trött på att ha kramp i ena foten på natten. Och det ända så verka hjälpa mot det är ett varmt fotbad. Och hur kul är det på natten.

Även min rygg värker ibland och även den gör att jag har svårt att sova på natten. Ja ni hör själva att jag känner mig ganska trött på allt. Inte konstigt att hjärtat slår frivolter. Det är alltid något just nu.

Det blev ett tråkigt inlägg med så fick det bli....

Sköt om er
 


Kommentarer
Camilla

För några år sedan hade jag jätte besvär med hjärtklappning. Nu känner jag bara av det ibland. Jag tror att det beror på stressen. För då jag var till läkaren så var allt bra. Trots dubbelslagen.

Hoppas att du mår bättre snart.

Kram!

Skrivet 2011-11-06 kl. 09:10:51
URL: http://cammo69.blogspot.com
soffie

men usch att du har det så, vad bra att en doktor ska kolla upp dej ordentligt, har du ingen möjlighet att gå ner igen i tid så du kan ta hand om dej själv ,för heltid och sen stressen gör dej nog bara stressad, massor av kramar till dej och hoppas du haft en mysig helg

Skrivet 2011-11-06 kl. 09:59:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Ingrid

Det blir så lätt en rundgång; man blir trött/stressad så kommer hjärtklappningen. då blir man stressad och orolig naturligtvis och så ökar det ännu mer.. Har med haft ont av det där några år tillbaka. Eftersom jag då även hade högt blodtryck fick jag en tablett mot trycket som även tog ner hjärtslagen något. Nu har jag klarat mig utan i några år, peppar, pappar. Det är INGET kul och fruktansvärt obehagligt. Hoppas du får hjälp, kramar

Skrivet 2011-11-06 kl. 10:11:53
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Malin

Stress är den värsta gift som finn, I know.. Hoppas du får hjälp att ta dig ur den onda cirkeln.



Kram ♥

Skrivet 2011-11-06 kl. 21:18:11
URL: http://malkins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0