Liten i maten..

Helgen rusar iväg och dagarna rinner iväg och snart är det 1:a advent.
 
Jag har en förmåga att alltid vakna tidigt när det är helg. Men idag klev jag upp kl. 9.
Vad hände??? Är jag sjuk??
Nänä, jag var väl bara trött.
 
Igår var jag med sonen på friidrottstävling. Han kämpade på bra. Men han behöver nog träna lite mera.
Han är lite lat och behöver någon som pushar på honom annars kommer latmasken fram.
Jag tycker ändå att det är bra att han försöker och framför allt att han rör på sig.
 
Lite orolig blir jag för den lilla mat han stoppar i sig. Det går inte att få honom att äta ordentligt.
Det händer att energin tar slut och han börjar må illa och inte orkar något. Därför vill jag bara att han tränar 1gång/veckan + två idrottslektioner i skolan.
 
För ca 1 år sedan tog han några prover och allt var bra. Och det kändes ju bra att veta att han ändå får i sig det han ska. Som  förälder blir man rätt frustrerad av att se tallriken och de små portionerna. Men det jag har lärt mig är att tjat oftast ger motsatt  effekt.
 
Har ni också haft matproblem med era barn??
Pontus är nu 11 år och har alltid varit liten i maten.
 
Nä nu ska jag fixa något att äta och bjuda sonen på.
 
Ha de
 

Kommentarer
Malin

Vad duktig du är som kommit igång med ett hälsosammare liv. Jag är lite lat under vinterhalvåret. Men nu i helg har jag ialla fall promenerat både igår och idag.

Mina barn äter väl hyfsade portioner, tonårsdottern tycker jag tyvärr blir mer o mer kräsen och gillar inte än det ena och än det andra, men en massa onyttigheter stoppar hon gärna isig, tyvärr har man inte samma kontroll när de börjar ha egna pengar (studiebidrag).

Det är bra att barnen rör på sig, oavsett resultat. Det blir ju en del stillasittande tack vare dataspel osv (för många iaf)

Kram

Skrivet 2013-11-24 kl. 21:40:48
URL: http://malkins.blogg.se
camilla

Min yngsta dotter är och har alltid varit liten i maten.
Jag försöker att inte gnälla men ibland kan jag inte vara tyst. Jag blir ju orolig. Men kakor och godis...ja, då finns det ingen botten i henne ;)
Kram!

Skrivet 2013-11-25 kl. 07:52:06
URL: http://cammo69.blogspot.com
Susanne P

Det finns inget mer frustrerande än när man ser att barnen äter lite och man vill att de ska äta mer och ändå inte gnälla på dem...
Jag har varit lycklig lottad att ha barn som ätit allt.

Kram

Skrivet 2013-11-26 kl. 22:25:18
URL: http://www.susannep.blogspot.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0