Måndag = ledig

Måndag innebär ledigt.
För tillfälligt är jag ledig på måndagar som jag hoppas på kunna få fortsätta med.
Denna dag har blivit guld värd för mig. En dag utan måsten och jag gör bara sånt som jag har lust med.
 
Anledningen är att under förra hösten och vintern mådde jag inte så bra. Stress, oro, kanske en lite depression.
Kuratorbesök för att försöka hitta tillbaka i vardagen och arbetet. Utan sjukskrivning har jag lyckats kämpa mig tillbaka till mig själv. Och även valt att gå ner i arbetstid till 80%. Men tyvärr vill min arbetsgivare ha mig tillgänglig för heltid igen om det blir mer att göra på jobbet. Så jag får njuta av det som är nu och hoppas jag får fortsätta 80%.
 
Jag är glad för varje dag som går utan att jag känner denna ångest som kan dyka upp när som helst.
Genom mer motion och bättre kost samt tillskott av D-vitamin så tror jag på att det har blivit bättre.
Motion höjer kroppens må-bra hormoner och minskar stress.
 
Så idag har jag bara varit ute och promenerat. Ok då, en maskin tvätt tog jag hand om.
 
Ha de
 

Kommentarer
Susanne P

Att röra på sig är aldrig fel men det kan ta emot rejält ibland.

Kram

Skrivet 2013-11-11 kl. 19:58:46
URL: http://www.susannep.blogspot.se
camilla

Vad härligt att ha en dag utan måsten.
Det gäller att kunna ta vara på den så man kan ladda batterierna.
Fast..inga måsten...alltid måste man nåt. Som att gå på toaletten, äta...och tvätta ;)
Kram!

Skrivet 2013-11-12 kl. 11:02:28
URL: http://cammo69.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0