Ung eller gammal....

När är egentligen övergången från att man är ung till att man blir gammal??
 
I min ålder är man tydligen både gammal och ung, beroende på vad det gäller.
Det var något som jag började reflektera lite över under veckan. Lite kul faktiskt.
 
Det började med att jag var på synundersökning och som så många gånger tidigare  blir man informerad om vissa förändringar som har med min ålder att göra bl.a. ålderseendet.  Jo, nog har man alltid märkt det.
 
Sen var jag hos sjukgymnasten som trots svaren från röntgen misstänker att det kan vara artros i höftleden.
Men där var man ung eftersom oftast äldre får problem med det. Och man vill gärna inte göra operationer på yngre människor om det nu inte skulle vara väldiga besvär.
 
T.om. när jag var och handlade kläder började jag tänka lite på vad som passar för min ålder.
När jag var inne på Kappahl så tyckte jag bara att det fanns tantkläder så därifrån gick jag ut. (hihi)
 
Det verkar var lite så att under en period i livet är man både ung och gammal.
Håller ni inte med om det??

Kommentarer
susanne p

Jag tror att man drar gränsen själv.
Sen blir man ju aldrig äldre än vad man känner sig. ;)

Kram

Skrivet 2014-10-01 kl. 22:00:05
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Bosse Lidén

Jag håller med dig. Det är både komiskt och lite ledsamt. Ibland ska jag fylla i formulär på nätet och då stirrar jag riktigt till. Va! Tillhör jag den åldersintervallen nu. Så svaret på din intressanta fråga blir luddigt. Det beror på vad man ska göra, hur man mår i det läget och vilka man umgås med. Det festliga numera är att jag knappt kan hålla reda på hur gammal jag är längre. Sundhetstecken. Robban Broberg sjunger i låten "Så länge jag älskar är jag ung". "Gammal de har jag varit många gånger redan, men det har gått över..."
Fredagskramar

Skrivet 2014-10-03 kl. 18:35:08
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Soffie

Usch man vill inte se de där ålderstecken men tyvärr så kryper de på en på ett konstigt sätt...

Skrivet 2014-10-03 kl. 20:51:14
URL: http://soffie69.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0