Ut med er..

Helgen lider mot sitt slut och jag har måndagen kvar då jag är ledig.  Inte så tokig.
 
I fredags var mitt första träningspass hos sjukgymnasten. Det är övningar som ska stärka musklerna runt höften.
Efter träningen så ska sjukgymnasten dra i benet och hänga och trycka i det, ja det hette något fint vad det nu va han kallade det för.
Efter 6 veckor räknar han med att se resultat i träning (med drag och häng i benet). Det känns som benet ska gå av när han hänger och trycker i det. Meningen är att rörligheten och styrkan ska bli bättre.
Under helgen uppstod det förstås värk i leden troligtvis pga. träningen. Men det är bara att kämpa på och imorgon är det dags igen för sjukgymnasten.
 
Jag har märkt att många stänger in sig så fort det blir höst.
Vi bor i ett radhusområde där man har möjlighet att kunna sitta ute på sin lilla tomtplätt. Det är precis så  jag har gjort, alltså suttit ute. Våran altandörr har stått öppen många timmar i helgen och jag har suttit ute och bara haft det skönt. Inte en granne har jag sett till även om jag har sett att de varit hemma.
Så fort hösten kommer så verkar folk stänga in sig. Varför??
Hösten och vintern blir ju bara ännu längre då. Nä, ut med er. Det finns varma kläder.
 
Ha de

Kommentarer
Bosse Lidén

Här tycker jag det var tvärtom denna helgen. Massor av folk överallt. En riktigt skön värme i solen. Men jag förstår hur du menar. Det blir ett helt annat liv i hemområdet när hösten kommer. Det kan gå veckor innan man ser vissa grannar. Hoppas de får ordning på din höft. Kram Bosse

Skrivet 2014-10-06 kl. 17:43:35
URL: http://bosseliden.wordpress.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0