Positivt svar..

Kan man bli besviken av ett positivt svar??
Jag blev det i alla fall eller kanske inte.
 
Nästan under ett år har jag haft problem med en höftled som har gjort att jag inte kan utöva all motion.
Löpningen som jag kämpat med och fick upp flåset och några kilon som försvann.
Innebandy med tjejgänget har jag fått avstått ifrån.
 
Värk nattetid, värk dagtid, kiropraktobesök och läkarbesök. Ibland har jag inte känt så mycket av det.
Fick en remiss till röntgen och var ganska säker på att det skulle visa något eftersom jag har så pass mycket besvär.
Idag fick jag svaret. Allt såg normalt ut.
Blev väldigt förvånad, ja nästan besviken. Men visst känns det väl ändå bra att det inte var något.
Men något är det eftersom jag hela tiden blir påmind. Ändå har det lugnat ner sig av de antiinflammatoriska tabletter ihop med värktabletter som jag ätit i två omgångar.
 
Nästa steg är nu sjukgymnast. Bara hoppas på att man får tag i någon bra som kan hjälpa mig. Jag vill kunna göra mer än vad jag klarar just nu. Som tur är fungerar simning och motionscykel. Och på jobbet fungerar det också även om jag känner av det och blir väldigt trött i hela benet.
 
Och så måste man väl börja acceptera sin ålder. Jag är inte 25 år längre. Har jobbat i nästan 30 år inom lager och hunnit med att fått 3 barn. Inte konstigt att det börja kännas i kroppen.
 
Ha de
 
 

Kommentarer
Din Mamm.

Vad skönt. Nu kan du sluta oroa dig för din höft.Kramar.

Skrivet 2014-09-22 kl. 21:07:48
Ingrid

Hej själv! Har med varit urusel på bloggeriet vet egentligen inte varför. Jobbigt med värk jag vet precis, sen är de väl så, vad visar en vanlig röntgen?! Bara skelettskador...
Men det kanske var en magnetröntgen du gjorde?! Av erfarenhet vet jag att de inte är så frikostiga med det, men färser de så mycket mer. Kram

Skrivet 2014-09-23 kl. 19:54:08
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Ingrid

Men åh, där ser de skulle det ju va! 😜

Skrivet 2014-09-23 kl. 19:55:01
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Soffie

Hoppas nu sjukgymnastiken hjälper så du slipper ha värk, kram

Skrivet 2014-09-23 kl. 22:17:46
URL: http://soffie69.blogg.se
Bosse Lidén

Om du hamnar hos rätt person tycker jag att du ska ta det som ett bra besked. Min erfarenhet säger att min favoritosteopat överglänser de sjukgymnaster jag träffat genom åren. Så har hon också tre utbildningar att falla tillbaka på. Hon känner med fingrarna var det "felar" innan jag säger AJ. Lycka till.

Skrivet 2014-09-26 kl. 07:18:38
URL: http://bosseliden.wordpress.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0