Cidern.......

Tack snälla er för kommentarerna. Det känns så bra att få veta vad andra tycker.

Men som jag nämde igår så trodde jag inte på någon hjälp av hennes far. Och mycket riktigt, de åkte på tävlingen.

Och nu är hon hemma och jag har pratat med henne. Men man får förstårs inga vettiga svar om varför hon gjorde som hon gjorde. Hon blev sugen på en cider sa hon. Det tolkar ju jag som att hon har druckit fler gånger.

Jag talade om hur besviken jag var på henne som jag har ställt upp med dessa träningar och tävlingar.
Och så förklarade jag för henne att det inte är Ok med alkohol vid hennes ålder. Och jag kommer att dra av en rejäl summa av månadspengarna hon får. Det ska kännas att det inte var Ok.

Nog om det

Idag har det faktiskt inte hänt så mycket mer än att sonen är trotsig.
Jag bakde en jättegod Toscakaka. Jag tycker nog att den slog semlan.
Och när något är gott så tar man gärna en bit extra (klapp klapp på magen).

Ha en bra avslutning på helgen

Kommentarer
Ingrid

Varning, nu blir det långt..."Ungar" och alkohol.. Jag har ju tre själv som gått igenom det där.. Någon gång mellan 16-17 debuterade de allt. Tror att det viktigaste av allt är att de vet att de ALLTID kan ringa hem vad som än händer..

Med en duktig idrottare som du har tror jag det kommer gå bra. Bättre att hon testade på hemmaplan om det nu var så det var första gången SEN ska de naturligtvis inte ljuga och tjuvta!!! Man är i en knivig situation där att både förmana, vägleda men ändå ha insikt om att det är så de gör.. Bättre de vågar vara ärliga. Alla våra klarade den här perioden bra, de var ärliga.. vi hade inga totalförbud eller straff men pratade mycket, argumenterade sen att det givetvis inte var helt smärtfritt. En och annan hämtning gjorde vi allt MEN de vågade ALLTID ringa och en o annan kompis tog vi allt hand om också de där åren.. Viktigt att man som förälder har ett bra kontaktnät föräldrar emellan!! Det är svårt att förklara, både barnen och vi vuxna är så olika, finns ju ingen enkel mall. Men vi har fått mycket kredit av alla våra barn nu efteråt. Huvudsaken att man finns där och vågar vara förälder!! Kram

Skrivet 2010-01-24 kl. 20:24:10
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
marie

Du är en toppenbra mamma!!!!!!



Toskcakaka...mums! Dottern min gjorde förut en smaskig variant med choklad och cocos....Supergod!

Kram och godnatt

Skrivet 2010-01-24 kl. 22:40:42
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Ingrid

Glömde skriva igår att jag nu fick föklaringen till varför jag inte kunde komma in på din blogg..hade ju din gamla adress som snabblänk.. Känns tryggt att det funkar igen, saknade det ju!

Skrivet 2010-01-25 kl. 15:49:12
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
sweetmama

Vad bra att ni pratat om det. Blir så jobbig stämning annars. Toscakaka det var länge sen jag åt. Är ju suveränt gott !!!!

Skrivet 2010-01-25 kl. 18:23:17
URL: http://sweetmama.blogg.se/
soffie

va bra att ni pratat ut om det,

MMM Toscakaka är verkligen gott det,

Skrivet 2010-01-25 kl. 18:37:17
URL: http://soffie69.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0