Fjäsk...

Usch, vad jag tycker illa om folk som fjäskar och styr och ställer.
Man kan tro att en ny sort svininfluensa har brutit ut på jobbet (om ni förstår hur jag menar).
Hur skulle ni reagera på er arbetsplats när ni ser klart och tydligt att vissa behandlas annorlunda av er närmsta chef?
En del klarar tydligen av att bara rycka på axlarna och blunda. Tyvärr tillhör inte jag en av dom som kan det.
Jag hade ett samtal igår med min närmsta chef. Och anledningen är att jag tror att en person har gått och pratat med honom om bla om att jag och en till inte tycker om chefen och båda mår ganska dåligt av situationen.
Och jag blir så förbannad att han gör så och fortsätter sitt fjäsk. Mina problem vill jag gärna sköta själv.
Men OK, något positivt kanske samtalet var för jag sa lite tyvärr bara lite av vad jag tycker.
Det konstiga var att han sa att han skulle prata med alla men det är bara mig han har pratat med än.
Den andra kollegan som också mår dåligt skulle han pratad med igår men personen sa ifrån bara för att hon inte klarade av det just då. Om ingen mer har haft samtal imorgon med honom så ska jag frågasätta om det här bara gäller två personer.

Och efter att ett nytt arbetsschema gjorts så har den personen som fjäskar knappt inga arbetsuppgifter kvar.
Kontstig att det just blev så. Det påpekade jag även under samtalet. Han hade ingen förklaring till varför det blev så.

Det verkar inte som man har något för att man sköter sig och sina arbetsuppgifter.
Nä, misssköt dig och fjäska så klarar du dig bra.........

Ledsen att det blev ett negativt inlägg idag men det är tungt just nu kan jag lova er.

Ha de

Kommentarer
marie

Jag håller med dej....ibland har man tunga dagar.

Jag tror morgondagen blir bättre för oss båda!

Kram på dej

Skrivet 2010-03-10 kl. 16:50:27
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Malin

Falska människor avskyr jag, o fjäskande lisamande människor är ju oftast falska.

Usch vad trist du har det på ditt jobb. Hoppas det ordnar upp sig.



Styrkekram!

Skrivet 2010-03-10 kl. 17:16:39
Camilla

Usch vad trist!

Hoppas att morgondagen har något roligare att bjuda på.

Ha det bra och kram på dig!

Skrivet 2010-03-10 kl. 17:35:56
URL: http://cammo69.blogspot.com
Ingrid

Tungt ställe du jobbar på!! Sådant tar kraft och energi.. ingen mår bra av sånt och själva arbetet blir säkert lidande också. Synd inte chefen inser det själv. Genom klarsynta och rättvisa chefer får man med sig folket mycket bättre. Skicka han på kurs ;-/

Skrivet 2010-03-10 kl. 18:29:12
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
soffie

usch för sånna människor!

trist att inte din chef lyssnar ,

Hoppas det ordnar upp sig på ditt jobb å du får en härlig kväll

Skrivet 2010-03-10 kl. 19:24:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Ingrid ♥

Det var tråkigt att höra.

Vilken chef du har.

vilken sladder tacka till arbetskompis.

Hoppas det blir bättre imorgon

Kram Ingrid

Skrivet 2010-03-10 kl. 20:55:33
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Din Mamma.

vilken urusel chef! Han ska vara neutral och bahandla ALLA lika. Ja han behöver gå en kurs i chefskap, det kan högste chefen kosta på honom. Kram och ta det lugnt.

Skrivet 2010-03-10 kl. 22:07:58
Susanne P

Men usch så tråkigt...

Hoppas att det klarnar för er!

Kram

Skrivet 2010-03-10 kl. 22:29:14
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Ulla

Det svåra är väl att man inte alltid kan veta hur andra människor tar det när man säger eller gör vissa saker. Det man måste lära sig är att man inte kan ta deras känslor på sig. De måste själva arbeta med dem. Hoppas du/ni får ordning på er arbetsplats. Kram på dig

Skrivet 2010-03-11 kl. 09:16:05
URL: http://ulla67.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0