Är jag rasist????

Igår fick jag äntligen komma till massören.
Men det verkar vara svårt att få ordning på min trötta nacke. Jag börjar misstänka att det inte bara är musklerna i nacken utan kanske förslitning mellan koterna. Ibland kommer det en kall känsla i nacken.
Jag borde kanske testa en kiropraktor som min massör har rekommenderat. Men jag tycker det verkar så läskigt.

Få man säga idag att man är irriterad på invandrare????
MMmmm ett känsligt ämne.

Jag är i alla fall väldigt irriterad på vissa  just nu. På jobbet har vi just nu fyra syrianer och jag börjar känna mig mer och mer som en invandrare i mitt eget land. De bär sig åt och river åt sig.

Jag tror även att de har svårt att acceptera mig som kvinna. Jag gör precis samma arbetsuppgifter som det manliga könet. Och jag vet att jag gör vissa uppgifter bättre än dom.
Ja tänk er, en kvinna som arbetar fysikt bättre än dom. Det kan svida i själen kan jag tro.

De plockordrar som är tunga och besvärliga hoppar dom över och låter oss andra ta.
De gillar inte när vi säger till dom.

De pratar oftast deras språk och framför allt när inte vi ska höra. Väldigt fult tycker jag.
Hur ska de komma in i samhället när det inte bjuder till själva??

Och det är väl inte bara på jobbet man kan känna så.
Varför ska jag som svensk medborgare ta hänsyn till deras kultur och syn på vissa saker.
Visst jag förstår att vissa har haft det väldigt jobbigt och upplevt hemska saker i sina hemländer.
Men då kan man tycka att de skulle visa respekt som invandrare och acceptera hur vi lever i det nya landet som har hjälp dom att komma ifrån sina svåra förhållanden i deras egna hemland.

Jag vet att det finns många som gör det och lever som oss och kämpar för att komma in i samhället.
Men det finns forfarande många som inte ens verkar vara intresserade av det.

Men mycket bygger på vår invandrarpolitik. Vi måste börja ställa krav annars kör de över oss.
Jag minns tex när stora dottern gick i skolan och de inte fick ha den svenska traditionella julavlutningen i kyrkan.
Pga att det var många invandrare som inte fick gå till den svenska kyrkan.

Tycker ni att det är rätt att vi svenskar ska avstå från det som vi alltid har gjort och gör??
Ska jag som kvinna ändra mig pga invandrar män som har en annan syn på oss kvinnor??

Ursäkta mitt inlägg....men jag skulle kunna skriva mycket om vad jag tycker
Jag accepterar och känner många invandrare eftersom jag alltid som vuxen har bott i sådana områden.
Även i mitt arbetsliv har jag jobbat med många.
Men många invandrare blir också irriterade på invandrare. Antagligen beroende på sin religon och från vilket land man kommer ifrån.

Jag är inte rasist bara lite irriterad just nu.... det finns många som jag gillar och skrattar ihop med.
Varför är detta ämne så känsligt för politiker??

Ha de

Kommentarer
Susanne P

Så där ja! Rätt ur hjärtat! (tummen upp!)

Jag tror många tycker lika som du. Det finns invandrare som sköter sig och håller sig till svenska lagar och regler men så finns det de andra...

Kram & ha en bra kväll

Skrivet 2010-09-14 kl. 20:15:25
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Ninni

Ärligt talat så tycker jag inte det är rasistiskt..men måste få säga vad man tycker oavsett om det gäller svenskar eller invandrare.



Men idag vågar man inte säga nåt sånt gillar att du vågar göra det=)

Det handlar ju om personers handlande inte varifrån dom kommer.

Jag är övertygad om ifall jag skulle flytta till tex Turkiet så skulle JAG få anpassa mig mycket, inte ta för givet att landet ska servera mig allt..man får se till att seden dit man kommer.



Undrar om dom pratar skit om er..hoppas inte det, för det vore riktigt illa:(



Och det är ju inte så att man röstar på Sverigedemokraterna..finns massor med underbara invandrare.

Finns många skitstövlar till svenskar också=)



Kram vännen..hoppas du slipper förkylning.

Skrivet 2010-09-14 kl. 20:16:55
URL: http://ninni.blogg.se/
Malin svarar:

Lena: Det gula pampiga anv som Folkets hus numera.



Jag tycker inte heller att vi skall behöva ge vika på våra traditioner pga hänsyn till de som invandrar till vårt land. Vore trist om det som är unikt för olika länder suddas ut. Jag tycker oxå att alla bor i vårt land skall ha samma regler, förmåner och behandlas lika.



Oavsett om man är invandrare eller ej skall man respektera sina arbetskamrater och sköta sitt jobb, och gör man inte det skall vi behandlas på samma sätt.



Ta seden dit du kommer, är väl fair enough?

Skrivet 2010-09-14 kl. 21:11:58
URL: http://malkins.blogg.se/
Din Mamma.

Nej du är inte rasist,det vet jag. Man kan bara få nog ibland. Det är ett jävla dallt med dessa invandrare,snart är vi en minoritet i vårt egna land eller? kram.

Skrivet 2010-09-14 kl. 21:19:23
soffie

nä rasist är du inte bara klok:)

usch va många det är som beteer sig sådär tycker man får som Malkins skriver ta seden dit man kommer,

å lära sig folkvett borde väl ingå i SFI:)

kram

Skrivet 2010-09-14 kl. 22:23:04
URL: http://soffie69.blogg.se/
Camilla

Jag känner precis som du!

Jag har gjort två tester om vilket parti jag tycker är bäst.

Båda testerna sa att jag skulle rösta på SD.

Nu gjorde jag ju inte det men det var kul att göra testen.

Ha en bra dag och kram på dig!

Skrivet 2010-09-15 kl. 08:48:35
URL: http://cammo69.blogspot.com
Ingrid

Vi är nog många som håller med, men inte alla som vågar högt för att just få höra att man är rasist. Har jobbat åt migrationsverket med barn och föräldrar där träffade jag många härliga nya människor men också många som gjorde allt för att luras (typ tjuvringa utlandet) ta med saker hem, och prata skit om varandra för att ligga bra till hos oss personal. Och där kunde man tala om rasism, jösses vad fula de var mot varandra. Man måste både ge och ta, d.v.s både ta sina fördelar och nackdelar när man kommer till nya ställen.

Skrivet 2010-09-15 kl. 18:16:20
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
marie

Klart att man får vara irriterad, det kan jag oxå bli.

Jag tycker att alla människor har rätt att bo var dom vil men man ska då kunna följa och respektera de seder som finns. När jag kommer till andra länder så respekterar jag dom och följer deras sätt (så gott det går)

Alla människor har lika värde men då ska dom respektera oss som vi är oxå.

Träffar ganska många flyktingar o så på jobbet oc när man hör deras berättelse så blir jag ödmjuk. Oj, va de fått uppleva. men likaså kan jag bli irriterad när dom inte respekterar oss och beter sej hur dom vill. Fast så kan ju svenskar oxå vara...

Ett hett ämne, ja, jag håller med.



Sv: haha, ja, man får väl hoppas att ditt kylskåp inte försvinner lika fort som min kalender, och så är ju kylskåp ganska tunga att ha med sig i fickan eller väskan..

Kram på dej!

Skrivet 2010-09-15 kl. 18:43:11
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Ingrid ♥

Du är inte ensam att känna som du gör.

Undrar om Sverige demokraterna kommer att få många röster.

Kram Ingrid

Skrivet 2010-09-19 kl. 14:51:31
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0