Fredag....

Nu tror jag nog att det har regnat ett helt dygn här.
Men de som tog studenten igår hade i alla fall uppehåll när de sprang ut.

Nu har vi tackat ja till ett boende till Sara som ska börja skolan på Lidingö. Det känns som att det kommer att bli bra. Och jag tror att hon kommer att ha en rolig tid framför sig med nya kompisar.

Och det vore roligt om hon tog ett steg framåt i friidrotten nu med nya tränare och nya möjligheter.
Som hon känner nu för sin klubb så tycker hon inte att allt fungerar riktigt. Tyvärr är det för få som satsar seriöst i hennes grupp. Och det innebär att vi oftast får åka själva på tävlingar och utan tränare.
Jag som mamma har väldigt svårt att hjälpa henne under en tävling eftersom jag inte har hållt på med friidrott själv. Jag får ta den där roliga rollen när man som förälder får ta lite "skit" av sin dotter som blir besviken när det inte fungrar under en tävling.

På söndag ska hon tävla i Sollentuna men då åker hon troligtvis med sin pojkvän och hans familj som också tävlar då. Jag kände att jag behöver vara hemma och ta det lite lugnt. Förra helgen var vi ju iväg båda dagarna.

Imorgon ska jag till frissan och sen blir det nog en liten runda på stan. Lite egen tid kan man behöva ibland.


                                

Kommentarer
Camilla

Stackars er som har regn.

Här skiner solen och dessa dagar som det har varit avslutningar på har varit kanon!

Egen tid ja....det är viktigt!

Ha det bäst!

Kram!

Skrivet 2010-06-12 kl. 08:37:46
URL: http://cammo69.blogspot.com
Soffie

blä här kom regnet igår kväll å det har regnat istort sett hela dagen ,blä,

Va spännande för din sara,

ha en goo lördagskväll

Skrivet 2010-06-12 kl. 18:19:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
ingrid

Jo även om det är härligt att vara med och följa sina ungar behöver man ju lite egentid på helgerna också efter arbetsveckan. Tack för omtanken förresten! Vi börjar så smått hämta oss och hitta tillbaka i vardagen men det är TOMT

Skrivet 2010-06-15 kl. 18:34:50
URL: http://farmoringrids.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0