Läkarbesöket

I tisdags var jag hos läkaren. Jag känner mig väl inte helt nöjd med besöket. Hon verkade stressad och jag kände att jag inte hann med att prata om allt jag ville ta upp, för tiden var "ute".

Jag fick i alla fall en medicin som heter Atarax, mot oro och ångest. Den kan jag ta vid behov och är inte beroendeframkallande. Den ska ge verkan på 15 minuter. Får hoppas att den hjälper. Jag kanske bara blir lugn av att ha den och veta att jag kan få hjälp på 15 minuter. Men egentligen skulle jag väl veta varför jag blir så här.
Förmodligen är det stressen. Den här veckan kommer jag att vara hemma och ta det lugnt och hoppas på att jag kan gå till jobbet på måndag.

Idag var jag även och tog prover på vårdcentralen. Njur- och leverfunktionen, sockret och vita och röda blodkroppar ska kollas. En rutinkontroll antar jag.

Hur man än gör så är det bara 24 timmar på dygnet och det måste man lära sig. Ta bort alla måsten så mår man nog bättre.

Ha de

Kommentarer
Ingrid

Det där har du rätt om, jobbet kunde fördelas lite bättre. Min man är produktionschef så det är alltid mycket och långa dagar. MEN ibland är det mer än vanligt. har han som förra veckan varit iväg på jobb i tre dagar ligger ju allt annat efter. Det är ingen annan som kan göra. Sen blir ju jag galen när folk morrar att han slutar en timma tidigare vid sällsynta tillfällen... DET ser de, men inte att han är där långt innan de börjar... Suck, och hoppas du hämtar dig lite under veckan!!! Kram

Skrivet 2011-11-10 kl. 06:51:53
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Ninni

Skönt att du fick lite hjälp i allafall..men det är ju sorgligt att läkarna ska behöva vara så stressade också så dom inte hinner med patienterna=(



Fick du nån hjälp mot åderbråcken??



Var rädd om dig nu...kram

Skrivet 2011-11-10 kl. 07:12:42
URL: http://ninni.blogg.se/
Malin

Jag har fått höra att läkarna bara har ett par minuter på sig för varje patient, att det gäller att snabbt få fram viktiga fakta.. Själv fick jag inte ens komma dit när jag ringde om min axel o nacke för ett par månader sen. De motade bort mig.



Jag är oxå inne i en period av stress, jag undrar ofta vart bär det av här i livet, varför ska det behöva vara så stressigt för oss alla jämnt. :(



Kram ♥

Skrivet 2011-11-10 kl. 09:07:30
URL: http://malkins.blogg.se/
marie

Var rädd om dej!!!! Finns bara en som du...

kram

Skrivet 2011-11-22 kl. 10:28:37
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0