Torsdag..

Dagarna rullar på, våren kommer närmare och närmare, bloggen står nästan still hos mig.
Ligger även lite lågt med kameran just nu. Men jag har beställt ett motljusskydd, UV-filter och ett polarisationsfilter till kameran som kanske kommer imorgon.

Jag är lite orolig för min son (9 år) som äter väldigt dåligt. Han har i och för sig alltid ätit dålig men just nu så blir han mer trött än vanligt och får ibland huvudvärk och har även kräkts vid två tillfällen, men bara en gång. Somnar tidigt på kvällen men är oftast pigg på morgonen. Han är ibland mörk under ögon och ser lite eländig ut.
Hans pappa har gluten så man vet ju aldrig om det kan vara det han har fått. Men jag tycker inte att magen krånglar på honom så nja, det bästa är ett besök hos läkaren.

Vår vårdcentral har brist på läkare och man får då en liten längre väntetid. Men det kan jag stå ut med. Bara vi får kolla upp honom så han inte har brist på något eller har fått gluten. I mitten av april fick vi en tid.

Har ni också barn eller barnbarn som äter dålig?

Jag har aldrig tjatat vid matbordet på honom att han måste äta upp. Men det ska finnas av allt på tallriken av det som serveras så att han får en chans att stoppa i sig något. Jag tror bara att tjat gör motsatt effekt och man säger ju att barn inte svälter självmant utan de äter när de behöver.

Men om ni visste vad det svider i mig att se de där små portionerna han stoppar i sig.


fotoövning, där ringen på ena bilden är klar och kjedjan suddig, andra bilden tvärtom...






Kommentarer
Malin

UV filter har jag alltid på, mest för att skydda linsen. Men polarisationsfilter har jag inget,ej heller ngt grå filter.



Är sugen på fota en fors med långa slutartider men jag minns inte vilken typ av filter som krävs då, vet du?



Min son har andra bekymmer, sin matallergi och astma, mest troligt bara förkylningsastma. Men han har varit väldigt mycket sjuk och han får alltid så jobbigt med hosta och andning, men även rätt mycket huvudvärk,han är oxå alldeles blå runt ögonen just nu :(



Håller tummarna att ni hittar orsaken till varför han inte mår bra, att det är ngt som är enkelt att åtgärda.



Kram ♥

Skrivet 2012-03-23 kl. 09:52:46
URL: http://malkins.blogg.se/
Malin

Tack för länken! Bra sida lagom svårighetsnivå så man förstår.

Kram

Skrivet 2012-03-23 kl. 21:09:25
URL: http://malkins.blogg.se/
Anonym

men usch vad jobbigt med din son ta han till en doktor å kolla upp han,tycker det är dåligt att ni får vänta så himla länge. kramen

Skrivet 2012-03-23 kl. 21:43:05
URL: http://soffie69.blogg.se/
Ninni

Skönt att du fått en tid hos läkaren, visst kan det vara gluten, behöver inte visa sig på magen.

Min ena systerdotter när hon fick diagnosen för flera år sen..hon var blek hade järnbrist. Det visade sig vara gluten intolerans.



Fina bilder..kram

Skrivet 2012-03-26 kl. 08:25:28
URL: http://ninni.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0