Nytt inlägg och nytt försök...

Igår försvann mina inlägg så jag gör väl ett nytt försök idag.

Man bara blinkade till så blev det helg igen.

Den här veckan började vi bara tidigare en dag på jobbet. Vi är tillbaks på ruta ett igen på jobbet. Orderhögen bara växer och växer. Sambon och jag bestämde att vi skulle börja som vanligt så länge ingen sa något.
Det kanske är så att lagerchefen också börjar tröttna. Vi som har varit där några år vet hur det brukar vara.

Men tydligen så har det varit ute en annons om extra personal vid behov på Arbetsförmedlingen.
Man får väl hoppas att det kommer någon som vill och får stanna. Fast med min erfarenhet där så brukar folk sluta av olika anledningar.

Den person som skadade sig på jobbet (Arbetsolycka...)
har fått en propp i knät. Så nu är det sprutor i några dagar för att lösa upp proppen och så Varan.
Hoppas det inte blir något mer.

Till hösten ska ju dottern börja på Friidrottsgymnasiet. Och nu blev de som ska börja där till hösten erbjudna att följa med på träningsläger en vecka i Spanien, i april redan. Tror ni att hon vill??
Men det kostar ju en slant så vi måste fundera lite.
Jag har hittat ett stipendium som man kan söka för att få hjälp med bla. träningsläger.
Kanske värt att försöka.

Är det någon av er som vet mer om stipendium eller fonder som man kan söka??

Ikväll är första deltävlingen i melodifestivalen. Fast det visste ni nog redan.

Ha en bra lördag

Kommentarer
Malin

Ang handling, jag skämdes när jag packade ner varorna i min påse idag, en massa onyttigheter som chips, ostbågar, popcorn, kakor, jornötter o läsk...sonen skall ha killkväll hos oss ikväll..



Förutom det så tycker jag att maten har blivit en himla dyr post i budgeten.



Det är ju bra om ni får mer order att ta hand om, istället för tvärtom, men givetvis måste personalen dimensioneras därefter, hög omsättning av personal kostar oxå.



Hoppas du inte behöver jobba mer än du känner att kroppen orkar.



Har ingen koll på det här m stipendier men det låter som en vettig idé, hon har ju potential Er tjej!

Skrivet 2010-02-06 kl. 16:41:20
URL: http://malkins.blogg.se/
Camilla

Japp,första deltävlingen och jag var på plats.

Men kamera killarna missade det bästa....MIG!

Ha det bra och kram på dig!

Skrivet 2010-02-07 kl. 10:39:12
URL: http://cammo69.blogspot.com
sweetmama

Förstår att hon gärna vill åka på träningsläger. Tycker det är lite fräkt av skolorna att erbjuda utan att tala om hur man kan söka bidrag. Det är faktiskt inte alla som har råd.

Söka stipendier är ju bra. Jag har inte provat själv men min kompis har sökt och fått flera stycken. Det gäller att vara snabb och skriva en text om varför man behöver hjälpen.

Skrivet 2010-02-07 kl. 11:19:34
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Ingrid ♥

Det är värt att prova att söka stipendium.... det kan ju bli ett ja.

Ja nu är del 1 i melodifestivalen gjord. och Ola kom med till globen.

Ha nu en fortsatt trevlig helg

Kram Ingrid

Skrivet 2010-02-07 kl. 13:10:22
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Ingrid

Ja det är märligt att de som har jobb de får jobba häcken av sig och sen går en massa och bara vill (hmm.. nåväll..) jobba. Alla mina har haft det hur stressigt som helst länge, nya omorganisationer och nya IT-system som ska vara gemensamma från att varit två företag har de nu gått ihop till ett stort. Inte helt lätt med gavla uvar som inte gillar förändring..

Skrivet 2010-02-07 kl. 16:59:49
URL: http://farmoringrids.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0