Fredag...

Efter en tuff arbetsdag gick jag hem och det var FREDAG igen.

Igår var jag funktionär på Grabbhalvan. En tävling för grabbar där man springer en sträcka på 5 km och de som tycker att det inte räcker kan välja 10 km. Det är dotterns friidrottsklubb som angagerar den tävlingen.
Och som förälder så får man ju ställa upp ibland på olika arrangemang.

Jag stod i en gatukorsning och skulle försöka hindra att bilar åkte där grabbarna sprang.
Det var inte speciellt betungande eftersom det inte kom någon bil just när det var som mest löpare som sprang förbi där. Jag kunde istället ropa: Kom igen grabbar, kämpa på!!

                        

Idag var det sista dagen på jobbet med vårat gamla datasystem. På måndag börjar vi i en ny datavärld.
Det ska bli intressant och se hur allt kommer att gå med det nya. Det är väl en viss inkörningsperiod innan man får allt att fungera bra. Och det kommer väl ta lite för oss att lära sig allt nytt. Lite spännande faktiskt.

I helgen kommer det troligtvis bli ett ganska dåligt väder så man kanske får ägna sig åt inomhusaktiviteter.
Vi har städdag imorgon i våran förening så manfår hoppas på uppehåll i alla fall.

Go helg på er

Kommentarer
soffie

hoppas dte nya datasystemet blir bra och du får en toppenhelg,vilken rolig tävling det verkar va och bra att man kan välja på två olika distanser,

kram

Skrivet 2010-05-08 kl. 00:02:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Margit

Sänder dej en liten hälsning!! Önskar dig en trevlig helg!!

Kram!!

Skrivet 2010-05-08 kl. 07:20:31
URL: http://margitholm.bloogg.se
Ninni

Ja där ser man kutrygg av för mycket springande..måste vara därför jag inte springer..haha



Ha nu en skön helg..kramen

Skrivet 2010-05-08 kl. 10:36:39
URL: http://ninni.blogg.se/
Camilla

Tror jag det att ni får dåligt väder....det fina vädret är ju i Ö-vik;)

Sol på klar blå himmel och 12 grader. Nice!

Synd bara att jag måste vara inne och jobba :(

Ha det bra och kram på dig!

Skrivet 2010-05-08 kl. 18:16:38
URL: http://cammo69.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0