Dålig koll..

I fredag blev jag lite irriterad på fritapersonalen.
På morgonen sa jag till om att sonen skulle gå hem själv kl.15. Storasyster skulle vara hemma då och jag tänkte passa på att handla på vägen hem från jobbet eftersom jag ändå är i närheten av Maxi. Och så är det ju bra för sonen att börja få gå hem lite själv när någon finns hemma.

Men när jag höll på att handla strax efter kl.15 så ringer dottern på min mobil och säger att det satt en lapp på dörren om att Pontus är hos grannen och har varit där sedan han slutat skolan (kl.13). Och förstårs så blir det full aktivitet i mitt huvud. Jag ringer omedelbart upp frita (inne på Maxi) och frågar varför Pontus hade gått hem.
Och då visar det sig att ingen har haft koll på att han inte kommit till frita efter skolan. De kunde helt enkelt inte svara på vad som hänt men skulle ta reda på det.

Man förväntar sig ju att de ska ha märkt att han inte var där och ringt upp mig och hört om det eventuellt har blivit något missförstånd. De kan ju vara glada att jag inte är den typ av människa som ringer till lokaltidningen och hamnar på förstasidan.

När jag kom hem sen pratade jag med sonen och undrade varför han hade gått hem. Han trodde han skulle gå hem direkt efter skolan till storasyster. Och det är ju lätt hänt att en 8 åring missuppfattar. Men som sagt det stod  på schemat "Pontus går hem själv kl. 15" och jag har forfarande inte hört något om varför det blev så här.

Det verkar som om dom inte vill prata om det. Men ändå har jag en viss förståelse för att det kan bli fel när det är många barn och få personal. Personalen har det tufft och jag vill inte göra så stort av det men ändå uppmärksamma dom att det blev fel.

Hur skulle ni ha gjort?





Kommentarer
Malin

Usch ja, sånt skulle jag bli jättstressad av.Skönt att det gick bra ialla fall.



Ngt liknande har inte hänt oss (än i alla fall), så jag vet inte hur jag skulle reagera. Det viktiga är att du har ifrågasatt det så att de skärper till sina rutiner.



Vår dotter passerar sonens skola på väg till sin, så ibland får hon hämta honom på väg fr skolan.



Kram



Skrivet 2011-04-06 kl. 21:19:13
URL: http://malkins.blogg.se/
Camilla

Vilken himla tur att det gick bra.

Hoppas att dom har lärt sig en läxa nu.

Kram på dig!

Skrivet 2011-04-06 kl. 21:24:24
URL: http://cammo69.blogspot.com
Susanne P

Jag skulle skällt ut dem på fritan!

Hur mycket barn och hur lite personal det än månde vara så SKA en förälder kunna lita på att ens barn blir omhändertaget på bästa sätt!

Tur att det gick bra...

Kram

Skrivet 2011-04-06 kl. 21:39:20
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
soffie

men guu så får det verkligen inte gå till usch så dåligt av dem att ej ha koll,tur det gick bra ändå,

kram

Skrivet 2011-04-07 kl. 21:13:10
URL: http://soffie69.blogg.se/
soffie

men guu så får det verkligen inte gå till usch så dåligt av dem att ej ha koll,tur det gick bra ändå,

kram

Skrivet 2011-04-07 kl. 21:13:15
URL: http://soffie69.blogg.se/
soffie

men guu så får det verkligen inte gå till usch så dåligt av dem att ej ha koll,tur det gick bra ändå,

kram

Skrivet 2011-04-07 kl. 21:13:16
URL: http://soffie69.blogg.se/
soffie

men så får det inte gå till tur det ej hände nåt ,hoppas de kollar bättre nu då du påpekat detta,

kram

Skrivet 2011-04-07 kl. 21:14:57
URL: http://soffie69.blogg.se/
Ingrid

Har själv jobbat på Fritids och missförstånd kan det bli, MEN de ska ju märka att det blivit fel!! Har även erfarenhet från andra sidan dottern som tog bussen hem en gång utan att hon skulle det, som tur var reagerade busschauffören på att jag inte var där och mötte upp och ringde mig.. Klart man ska säga till ordentligt, minns även gånger de glömt säga till att det var mellanmål = INTE hade koll på hur många där var.. Då var man inte heller glad. Vet inte hur stora barngrupper ni har men vet att det här kan vara typ 40 barn och två-tre vuxna. På tok för stora barngrupper.

Skrivet 2011-04-09 kl. 19:03:07
URL: http://farmoringrids.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0