Måndag...

En dag närmare nästa års semester.

Natten blev förstårs sömnlös när man visste att det var dags för första arbetsdagen efter semestern.
Men det gick bra. Och allt var som det brukade på jobbet. Några har fortfarade semester innan hela styrkan blir samlad. Bla så inväntar jag hon som sköter våra löner. Jag blev nämligen utan semesterlön. Och det var väl tur att man inte behövde semesterpengarna under semestern. Men det ska nog rätta till sig till nästa lön.

När jag kom hem idag, trött i huvudet och benen, så sträckte jag ut mig i solstolen och somnade till en halvtimme.
Jag skulle kunna sov mycket längre men matlagningen väntade. Det blev lax i citronsås med potatis och sallad.
Passade på att koka extra mycket potatis så att det räcker till middagen imorgon också då jag tänkte ha stekt potatis till middag.

Hoppas ni har klarat er från regnet idag. Här kom det en rejäl skur på eftermiddagen.

Ha de
 




Kommentarer
soffie

skönt att ha den första dagen avklarad den är alltid värst,gött att vila en stund efter jobbet,

kram

Skrivet 2011-08-08 kl. 21:12:52
URL: http://soffie69.blogg.se/
Viktkamp

Hoppas det löser sig med din lön, sånt där är så trist!

Skrivet 2011-08-09 kl. 00:51:47
URL: http://viktkamp.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0