Inget Luciafirande

Imorgon är det Lucia och det är första gången på många år som jag inte ska titta på något Luciatåg i skola.
Jag har säkert varit på dagis och skolan i 20 års tid. Min äldsta dotter är ju 23 år och syskonen 17 och 9 år.
Då förstår ni varför det har blivit så många gånger. Och ska jag vara riktig ärlig så tycker jag faktiskt att det inte gör något. På sonens skola är det bara upp till år 2 som har Luciatåg.

Idag var jag på utvecklingssamtal med sonen. Allt var bra och han fick lite extra beröm för sin fina handstil. Läraren vill gärna att han lär sig skrivstil men han är väl inte så där motiverad till det.  Han har testat lite och det ser väldigt bra ut. Digitala klockan behöver han träna på för den sitter inte riktigt än.  Men det kommer nog snart.
Jag brukar fråga honom här hemma vad klockan är för att han ska bli bättre.

Och någon snö har vi inte sett skymten av här. Det gör inget om det kommer lite så det blir ljusare och renare under skorna.

Ha de


Kommentarer
Malin

Jag sett barnen Lussa ca 12 år, har missat ngt år pga tjänsteresa. Men i år var det första gången varken dottern eller sonen deltog i ngt tåg. Men vi har haft luciafika på morgonen i sonens klass. Mysigt.



Kram

Skrivet 2011-12-13 kl. 08:51:33
URL: http://malkins.blogg.se/
Camilla

Visst är det roligt då man får höra att det går bra för ens barn i skolan.

Nä..det där med att åka och titta på Lucia...det var några år sedan jag gjorde det.

Kram på dig!

Skrivet 2011-12-13 kl. 08:54:00
URL: http://cammo69.blogspot.com
soffie

härligt att det går bra för sonen va duktig han är, jag har sett lucia på min skola men lilltjejens klass har inget lussefirande, tycker med det känns skönt att "slippa" gå det är ändå så mycket man vill få gjort innan jul, ingen snö hos mej heller i Karlstad bara fult å grått å regn:(kram

Skrivet 2011-12-13 kl. 22:02:58
URL: http://soffie69.blogg.se/
Susanne P

Vad härligt att det går så bra för sonen i skolan.

Och visst är det en massa år man sett Luciatåg på skolan...

Kram

Skrivet 2011-12-14 kl. 12:51:23
URL: http://www.susannep.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0