Torsdag..

Än så länge har inte sonen blivit så sjuk att han behöver vara hemma..peppar...peppar...
Men han är förkyld och kan få en och annan hostattack.

Som ni kanske kommer ihåg så fick jag en systemkamera i julklapp av min sambo. Och jag hade ju tänkt att gå en fotokurs. Förhoppningsvis kommer den att börja i mars har jag fått information om.

I helgen tävlade Sara så jag hade med mig kameran för att testa lite.  Och på tal om tävlingen så blev det inga bra resultat ( tyckte hon). Jag tror hon helst vill glömma den och blicka framåt istället.


Det verkar som att bilderna från en systemkameran tar större plats på datorn, för det fungerar inte att ladda upp bilderna på bloggen. Bilderna får tydligen inte vara större än 8MB och det var visst alla bilder som jag tog i helgen på tävlingen. Kanske beror det på den inställningen jag använde på kameran.
Så tyvärr så blev det inga bilder att visa. Jag trodde först det var något fel på bloggsidan.
Jag ska höra med dottern om man kan minska storleken på något sätt.
Eller vet ni hur man gör??








Kommentarer
Malin

Guess what? Igår fick jag kallelse till en fotokurs hos ABF, som började idag! Eller vi hade planering idag o börjar på allvar nästa torsdag. Känns jättekul.



Ett enkelt sätt att minska bilden m ett program som alla har, är att öppna fotot Paint som finns under tillbehör. Gå in under bild o välj ändra storlek. Där kan du tex sätta in 50% på vågrätt o lodrätt och välj sedan spara som kalla den ngt annat så du har kvar orginalet. Nu tar bilden mindre plats o borde gå att ladda upp. Du kan ju även minska storleken på bilderna direkt i kameran. Enkelt, kika bara i handboken.



Skrivet 2011-02-03 kl. 21:28:57
URL: http://malkins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0