Inga hål.....

Vilken sensommar vi har. Här kan man ligga och njuta i solstolen och fortfarande känna hur solen värmer.

Något jag inte är förtjust i är att gå till tandläkaren. Det är både dyrt och alltid finns det ett håll att laga.
Men i tisdags när jag var där kunde jag göra ett glädjehopp. Jag hade nämligen inget hål. Men jag har kämpat för det, för jag hade gett mig f__n på att jag inte skulle ha något hål när jag kom dit. Med flourtabletter och hålla rent mellan tänderna med tandpetare och tandtråd gav resultat.

En gammal fyllning satt förstårs lös och ska bytas ut. Men det tyckte jag inte var så farligt jämfört med dessa stora hål jag brukar ha. Jag passade på att teckna ett Frisktandvårdsavtal hos min tandläkare. Jag hamnade i grupp 2 och kommer att få en årskostnad på 1020 kr. Jag trodde det skulle bli mer. Och till råga på allt så får jag byta ut den gamla fyllningen på det avtalet. Riktigt nöjd var jag med tandläkarebesöket.

Sen har veckan varit mindre rolig. I onsdags mådde jag pest på jobbet. Ont i kroppen och magen och allmänt seg. Jag gjorde min arbetsdag och gick sen hem med lite feber och var helt slut. De följande dagarna har varit toalettbesök, magont, illamående och helt slut. Men någon hulkning blev det aldrig, men jag kände att det kanske skulle ha varit bra. Och nu sitter jag här och allt har släppt. Men jag tar det fortfarande lugnt med maten och tänker på vad jag stoppar i mig. För jag vill inte ha något bakslag. Eventuellt kanske jag ska testa en kopp kaffe som jag inte har druckit sen i onsdag förmiddag.

Troligtvis var det en magbacill som var i mina tarmar och dansade runt. Herregud vad så små saker kan kännas.

Ha nu en finfin sensommar helg

Kommentarer
soffie

hos mej blev vi snuvade på sensommaren :( här är riktigt ruggigt ute!Usch att va riisg i magen stackare tur det gett sig nu! å va bra att dina tänder var bra! kram

Skrivet 2011-10-01 kl. 16:17:11
URL: http://soffie69.blogg.se/
Marie

Tråkigt med magbacciller. Skönt att du mår bättre.

Jag njuter oxå av en härlig dag i solen och lugnet .

Kram

Skrivet 2011-10-01 kl. 17:35:12
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Susanne P

Det där med tandläkaren känner jag igen...trots att jag inte haft ett hål i mina tänder sedan jag var 8 år så är jag jättesjuk innan jag går till ett tandläkarbesök. Jag tänker att nu är det nog ett hål som de hittar.

Kram

Skrivet 2011-10-01 kl. 20:27:14
URL: http://Www.susannep.blogspot.com
Malin

Hål har jag inte haft sen jag var liten, men desto mer tandsten o det är skitjobbigt, spelar ingen roll hur flitig o duktiga jag är med tandtråd, fluor o gu vet allt så kommer det ändå. Hate it..



Kram



Skrivet 2011-10-02 kl. 12:29:27
URL: http://malkins.blogg.se/
Ninni

Ja tandläkaren kan bli väldigt dyrt..oj du fick en billig försäkring, min kostar 1700 per år, men då har jag haft otur med gamla fyllningar som gått sönder.

Hål i tänderna har jag inte haft sen jag var femton..jippi.



Skönt att du mår bättre..ha magont är inget vidare..kram

Skrivet 2011-10-02 kl. 20:00:44
URL: http://ninni.blogg.se/
marie

Usch för tandläkare...



Hoppas du har en bra måndag. kram

Skrivet 2011-10-03 kl. 14:41:26
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0