Måndagen avklarad

Hemska måndag är avklarad. Jag blir inte glad förrän jag ätit upp min lunch på måndagar. Ja, ni förstår själva att jag inte är någon måndagsmänniska som skuttar upp på morgonen med ett leende på läpparna.

Igår,söndag, var det ett riktigt höstväder här, regn och blåst. Och man märker nu stor skillnad på mörkret som kommer allt tidigare på kvällen. 

Ibland förstår jag inte riktigt hur en del människor tänker eller man kanske ska säga att de inte tänker alls.
En arbetskollega skadade sig illa i sina fingrar när han förra veckan använde någon slags såg i sitt hem.
Tre fingrar skadades var av tummen gick av och hängde bara ihop med en liten sena heller skinnbit (kom inte riktigt ihåg vad). Han opererades i 4,5 timme i tummen och förhoppningsvis kommer den att bli skaplig återställd.
Han blev förstårs sjukskriven, 3 månader till att börja med. Håll er i nu för nu ska ni få höra kommentaren från våran chef (VD).

Var han tvungen att bli sjukskriven. Han kunde sitta och svara i telefonen på jobbet.

Jag vet inte om det var speciellt genomtänkt, inte de tre närmsta månaderna i alla fall tror jag nog inte han kan sitta och svar i telefonen.

Ha de



Kommentarer
soffie

jisses vilken chef!!guuu va läskigt för din kollega hoppas verkligen det läker bra nu , kramen för mej är den värsta dagen tisdagar tycker alltid de känns så svårt att gå upp då;)

Skrivet 2011-09-19 kl. 21:35:32
URL: http://soffie69.blogg.se/
Ingrid

Blir inte förvånad efter det jag hört om ditt jobb.. Inte konstigt om inte jobblusten finns när det är så oavsett om det är Måndag eller Torsdag...

Skrivet 2011-09-22 kl. 18:36:58
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Ninni

Men herreguuud..så jäkla klumpigt sagt..sa han det till sin anställde också??



Ha en sköön lördag, kram

Skrivet 2011-09-24 kl. 12:46:54
URL: http://ninni.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0