Allhelgonahelg

Allhelgonahelgen brukar bjuda på ruskväder och så verkar det bli även i år.
Men förmiddagen bjöd på fint  väder så sonen och jag passade på att ta en promenad.
Vi gick för att tända ljus på graven till mina mor- och farföräldrar.
 
 
Resten av dagen finns inget planerat så vi tar väl allt som det kommer.
Men imorgon hoppas jag komma ut på min lilla löparrunda.
Just det...löparrunda.
Sen i våras har jag börjat motionera lite mera och tänka på vad jag stoppar i mig.
Och det har givit resultat, minst 5 kg har jag tappat. Jag äger ingen våg så jag vet inte riktigt exakt.
Men i somras ställde jag mig på svärfars våg och kunde då se resultatet.
 
Nu gäller det att hålla detta och det är inte alltid så enkelt. Minst 2ggr/v  var av en gång löpning.
Mindre kolhydrater. Jag äter mat vete, mat korn, bulgur och quinoa istället för potatis och ris.
Pasta väljer jag nu dinkelpasta eller fullkorn.
Helst surdegsbröd eller dinkelbröd.
Godis vill jag ju ha ibland. Men då väljer jag olika naturella nötter och mörk choklad.
 
Självklart äter jag ibland en god kaka, ris, potatis eller något gott färskt ljust bröd. Det skulle inte fungera annars om man inte får äta av det vanliga gosakerna.
 
Den här gången var jag väldigt målmedveten. Jag mår bättre med mer motion och annorlunda kost.
Fast tyvärr så är jag inte 25 år och får lite ont här och där när man springer. Blivit lite bättre bara genom att byta skor. Jag köpte ett par nya med det gick inte alls så jag fick ta på mig de gamla igen.
 
Ha nu en skön helg på er
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
camilla

Vad duktig du är!
Jag började att motionera men slutade visst :(
Jaja...jag får väl börja igen. Kanske...en dag ;)
Kram!

Skrivet 2013-11-02 kl. 08:13:50
URL: http://cammo69.blogspot.com
Ingegerd

Ja springa lär jag aldrig börja med..inte ens när jag var vältränad var det nåt för mig..så urbota tråkigt =)
Nää promenader istället !! Härligt när man tappar några kilo mitt mål är just fem till att börja med!

Ikväll ska vi besöka kyrkogården..det är så vackert med alla ljus!

Ha en fin helg, kram

Skrivet 2013-11-02 kl. 13:16:06
URL: http://www.ninni.blogg.se
Susanne P

Nja...springa kan jag inte men tar gärna långa promenader.
Här har vi det disigt, mörkt och nästan regn. Tråkväder!

Kram

Skrivet 2013-11-02 kl. 16:39:26
URL: http://www.susannep.blogspot.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0